Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023

Γιατί εκείνο, γιατί το άλλο, γιατί σ’εμένα, γιατί όχι σ’εμένα...;



Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό του γέροντα ήταν η μεγάλη του ταπείνωση, η οποία δεν επηρεάστηκε καθόλου από το πλήθος των ανθρώπων που συνέρρεαν κοντά του από όλη σχεδόν την Ελλάδα. 
 Στο πνευματικοπαιδι του π. Χαράλαμπο Αναστασιάδη έλεγε με λύπη: 
" Είμαι πέντε και ο κόσμος με λέει εκατό " δείχνοντας τη θλίψη του για την υπερεκτίμηση αυτή των ανθρώπων. 
Όσοι τον έζησαν από κοντά τον θυμούνται να μπαινοβγαίνει στο εκκλησάκι του και να ψιθυρίζει : 
" Είμαι αμετανόητος, είμαι αμετανόητος", "Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με" ή να ψάλλει το " Εκ νεότητος μου....". 
 Ήταν βαθιά νηπτικός και αυστηρός κριτής του εαυτού του. Η ζωή του ολόκληρη ήταν μια αδειαλειπτη πορεια προσευχής, οπλισμένη με την θεοειδη ταπείνωση. Πότε δεν έπαυε από τα χείλη του η μονολογιστη ευχή, καθώς διηγούνται τα αμέτρητα πνευματικοπαιδια του. Ήρεμα και σιγανα , μπορούσες , αν προσεχές λίγο , να δεις τα χείλη του να την ψελλίζουν σε κάθε στιγμή της μέρας. Για αυτό και στις παρακλήσεις της Παναγίας το "Από των πολλών μου αμαρτιών..." το έψελνε ο ίδιος επαναλαμβάνοντας το μάλιστα τρεις φορές.
Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης
* * * *
Κλαίω γιατί είμαι ο μεγαλύτερος αμαρτωλός απ’ όλο τον κόσμο, και πενθώ για το αβέβαιο της σωτηρίας μου... 
Μόνο η ελεημοσύνη του Θεού μου με σώζει από τα κακά μου... 
Πλούτισα στην επίγνωση του απείρου μηδενικού μου. 
Όλος ο εαυτός μου είναι δωρεά του Θεού. 
Σε τι να καυχηθώ πώς έχω; 
Εάν μου δώση κάποιο χάρισμα ο Θεός θα έχω, διαφορετικά θα μείνω με τα ράκη της αυταπάτης.
Γέροντας Εφραίμ Αριζόνας
* * * *
Πολλοί άνθρωποι γκρινιάζουν και παραπονιούνται συνεχώς.
Δεν μπορούν να χωνέψουν και να αποδεχτούν καταστάσεις στη ζωή τους διότι ο εγωισμός ουρλιάζει!
Γιατί εκείνο, γιατί το άλλο, γιατί σ’εμένα, γιατί όχι σ’εμένα αυτό.
Σταμάτα να γκρινιάζεις. Άσε τις κλάψες και προχώρα.
Αναρωτήθηκες ποτέ αν κάνεις γι’αυτά που ζητάς ;
Είναι ευλογημένο; Μήπως δεν κάνεις στην τελική για αυτό που ζητάς ; Μήπως δεν το αξίζεις ; Αναρωτήθηκες ποτέ ; ; ;
Στην τελική ποιος νομίζεις ότι είσαι ; Ο Άγιος Παϊσιος έλεγε τον εαυτό του ντενεκέ και το βίωνε μέσα του, άλλοι Άγιοι ένιωθαν χειρότεροι πάσης κτίσεως. Εσύ δηλαδή το παίζεις κάποιος ;
«Μα γιατί πάτερ ; ; ; !»
Γιατί έτσι ! Πες ένα να’ ναι ευλογημένο και προχώρα.
Πες ένα δόξα τω Θεώ για ό,τι σου έχει δώσει και για ότι σε έχει γλυτώσει και κάνε τον αγώνα σου ευχαριστιακά και όχι με κλάψες.
Δεν ξέρεις τι είναι προς το συμφέρον σου και τι όχι.
Μην ξεχνάς ότι το ΟΧΙ του Θεού είναι και αυτό απάντηση και μάλιστα σωτηριολογική.
Σταμάτα να συμπιέζεις τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες.
Κάποια στιγμή αυτά τα αναπάντητα «γιατί» θα σε σκοτώσουν ή θα σε αρρωστήσουν.Άφησέ τα όλα στον Θεό και προχώρα.Σταμάτα τις γκρίνιες και το μουρμούρισμα.Τα πάντα έχουν τον λόγο τους.
Μην ψάχνεις απαντήσεις στα γιατί !Διότι δεν πρέπει να μάθεις και στην τελική δεν χρειάζεται.Δεν χρειάζεται να τα μάθουμε και όλα, έτσι, για να δοκιμαζόμαστε.
Προχώρα λοιπόν και ο Θεός μαζί σου …

π.Σπυρίδων Σκουτής 
https://proskynitis.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου