Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Ιησούς ο τέλειος ιατρός του ανθρώπου


Ο Ιησούς θεράπευσε τη συγκύπτουσα και με το λόγο του και με το άγγιγμα του χεριού του. Με το θείο λόγο του φανέρωσε ότι η ασθένεια της ήταν ένας κανόνας που της είχε παραχωρηθεί πιθανότατα για κάποια αμαρτία της. Η εξήγηση που έδωσε για την αιτία της ταλαιπωρίας της θυμίζει το βιβλίο του Ιώβ ως προς το εξής: Εκεί ο διάβολος ταλαιπώρησε τον ιώβ, όταν έλαβε την άδεια από τον Θεό. Η δοκιμασία του Ιώβ έλαβε τέλος μετά από καιρό, όταν ο ίδιος ο Θεός επενέβη και με τη θεϊκή του δύναμη και εξουσία άλλαξε αμέσως την κατάσταση και αποκατέστησε τον άνθρωπό του στην προηγούμενή του δόξα και υγεία. Όμοια, η ασθένεια της συγκύπτουσας γυναίκας, όπως εξήγησε ο Κύριος, οφείλεται σε ενέργεια του διαβόλου, η οποία προφανώς συνέβη κατόπιν παραχωρήσεως του Θεού. Και τώρα, μετά από δέκα οκτώ χρόνια, ο ενανθρωπήσας Θεός επεμβαίνει στη ζωή της και με το λόγο του της λύνει τον πολυχρόνιο κανόνα της και της ξαναχαρίζει την υγεία της. Με την πανσοφία του, ως τέλειος γνώστης της ψυχής και της ζωής του πλάσματός του, γνώριζε καλά ότι το αίτιο της ταλαιπωρίας της είχε θεραπευθεί πια και δεν χρειαζόταν πλέον το φάρμακο της ασθενείας της.
Δεν αρκέστηκε όμως μόνο στο λόγο, αλλά και έθεσε επίσης πάνω της το χέρι του. Διπλός είναι ο άνθρωπος, αποτελούμενος από σώμα και ψυχή, και με διττό τρόπο θεραπεύεται από τον Θεό· και με τον αόρατο και μυστικό και με τον φανερό και αισθητό. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα σε όλα τα μυστήρια της Εκκλησίας, στα οποία η αόρατη χάρη του Θεού παρέχεται στους ανθρώπους με αισθητά μέσα. Έτσι, ο Κύριος, μυστικά και αισθητά θεράπευσε τη γυναίκα στην ψυχή και στο σώμα, φανερώνοντας ταυτόχρονα τις δύο του φύσεις, τη θεϊκή και την ανθρώπινη. Τη θεϊκή με το λόγο και την ανθρώπινη με την επίθεση των χεριών. Από την αγία του σάρκα εξερχόταν η θεία του δύναμη και ενέργεια, επειδή όλη η ανθρώπινη φύση του ήταν πάντοτε ενωμένη ασύγχυτα και αδιαίρετα με τη θεϊκή.
Ο Θεοφάνης ο Κεραμέας παρατηρεί ότι ο ευαγγελιστής Λουκάς, ο οποίος ήταν ιατρός και γνώριζε καλά τα σχετικά με την υγεία και την ασθένεια του σώματος, μέσω αυτού του περιστατικού που διασώζει, διορθώνει την εσφαλμένη γνώμη όσων δεν μπορούν να δουν και να υπονοήσουν τίποτε άλλο πέρα από τα αισθητά, αλλά όλες τις παθήσεις του σώματος τις αποδίδουν στη χαλάρωση των νεύρων, τη διάλυση των σπονδύλων και τα όμοια.
Εμείς όμως, χωρίς να περιφρονούμε τους ιατρούς και τα φάρμακα, ας επικεντρώσουμε τον αγώνα μας στο πως να κάνουμε πάντοτε το θέλημα του Θεού στη ζωή μας, διότι εκεί βρίσκεται η υγεία μας και η αιώνια ζωή. Εκεί βρίσκεται και η απαλλαγή μας από όσα ταλαιπωρούν την ψυχή και το σώμα. Άλλωστε ο Χριστός κατήργησε το θάνατο. Όλοι οι άνθρωποι, πιστοί και άπιστοι, μέλλουμε να λάβουμε άφθαρτα τα σώματά μας. Επομένως, ας νοιαστούμε κυρίως για την ψυχή μας, διότι αν τη δώσουμε στον Χριστό, θα λάβει τη θεραπεία της και θα αγάλλεται αιωνίως μαζί με το σώμα της. Αν όμως αδιαφορήσουμε για την υγεία της, μακριά από τον Χριστό θα υποφέρει για πάντα μαζί με το σώμα της. Αφού λοιπόν η ουσία της υγείας και ευτυχίας μας βρίσκεται στην κατάσταση της ψυχής μας, ας φροντίσουμε αυτή να περιποιηθούμε και να θεραπεύσουμε, με τα μέσα που μάς προσφέρει δωρεάν η Εκκλησία του Χριστού και Θεού μας.

(Από τη Φωνή Κυρίου 2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου