Στο πρόσωπο της Οσίας Μαρίας βλέπομε τη μετάνοια σ’ όλη της την έκταση. Πέρα από τα ανθρώπινα όρια και μέτρα. Έζησε τόσα χρόνια στην έρημο με προσευχή και άσκηση υπεράνθρωπη, χωρίς να συναντήσει ποτέ κανένα άνθρωπο, με μοναδική της τροφή τα χόρτα της γης και το νερό του ποταμού. Πονούμε για την αμαρτία της αλλά χαιρόμαστε για τη σωτηρία της και τον αγιασμό της. Μας συγκινεί το κάλεσμα του Θεού στο Ναό της Αναστάσεως, για το λόγο ότι, ο Θεός που γνώριζε τη δίψα της αγάπης, που υπήρχε στο βάθος της ψυχής της, της δείχνει την αληθινή αγάπη που είναι ο Χριστός.
Στο πρόσωπο της Οσίας Μαρίας, η Εκκλησία μας προβάλλει σήμερα τη μετάνοια, αυτό το μεγάλο μυστήριο της ευσπλαχνίας και της αγάπης του Θεού. Η αμαρτία είναι η διαστροφή της αγαπητικής δύναμης που χάρισε στον άνθρωπο ο Θεός, που αντί να είναι αγάπη στο Θεό και τον άνθρωπο, γίνεται φιληδονία, φιλαργυρία και κενοδοξία, τα τρία μεγάλα, κατά την πατερική διδασκαλία, πάθη του ανθρώπου, που θεραπεύονται με την άσκηση, την ελεημοσύνη και την ταπείνωση.
Η αμαρτία καταστρέφει τις υγιείς δυνάμεις του ανθρώπου. Είναι αρρώστια ψυχική και σωματική, θολώνει το νου και αιχμαλωτίζει με εμπαθείς λογισμούς την καρδιά. Απ’ αυτή την ζοφερή κατάσταση της αμαρτίας, η μετάνοια ελευθερώνει τον άνθρωπο. Η μετάνοια είναι πορεία «ἐκ τοῦ παρά φύσιν, εἰς τό κατά φύσιν καί ἐκ τοῦ διαβόλου, εἰς τόν Θεόν».
Η μετάνοια μετέστρεψε εγκληματίες σε αγίους και πόρνες σε καλλιπάρθενες αγίες. Δεν υπάρχει πιο ανακαινιστική και λυτρωτική δύναμη για τον άνθρωπο από τη μετάνοια. Είναι αλλαγή νου, σκέψεως, χαρακτήρος, αισθημάτων, συνειδήσεως και ζωής. Η εν Χριστώ μετάνοια δεν είναι μια απλή ανθρώπινη μεταμέλεια, όπως στην περίπτωση του Ιούδα, αλλά μια νέα ζωή, γεμάτη φως και ελπίδα, όπως στην περίπτωση του Αποστόλου Πέτρου.
Στο πρόσωπο της Οσίας Μαρίας, η Εκκλησία μας προβάλλει σήμερα τη μετάνοια, αυτό το μεγάλο μυστήριο της ευσπλαχνίας και της αγάπης του Θεού. Η αμαρτία είναι η διαστροφή της αγαπητικής δύναμης που χάρισε στον άνθρωπο ο Θεός, που αντί να είναι αγάπη στο Θεό και τον άνθρωπο, γίνεται φιληδονία, φιλαργυρία και κενοδοξία, τα τρία μεγάλα, κατά την πατερική διδασκαλία, πάθη του ανθρώπου, που θεραπεύονται με την άσκηση, την ελεημοσύνη και την ταπείνωση.
Η αμαρτία καταστρέφει τις υγιείς δυνάμεις του ανθρώπου. Είναι αρρώστια ψυχική και σωματική, θολώνει το νου και αιχμαλωτίζει με εμπαθείς λογισμούς την καρδιά. Απ’ αυτή την ζοφερή κατάσταση της αμαρτίας, η μετάνοια ελευθερώνει τον άνθρωπο. Η μετάνοια είναι πορεία «ἐκ τοῦ παρά φύσιν, εἰς τό κατά φύσιν καί ἐκ τοῦ διαβόλου, εἰς τόν Θεόν».
Η μετάνοια μετέστρεψε εγκληματίες σε αγίους και πόρνες σε καλλιπάρθενες αγίες. Δεν υπάρχει πιο ανακαινιστική και λυτρωτική δύναμη για τον άνθρωπο από τη μετάνοια. Είναι αλλαγή νου, σκέψεως, χαρακτήρος, αισθημάτων, συνειδήσεως και ζωής. Η εν Χριστώ μετάνοια δεν είναι μια απλή ανθρώπινη μεταμέλεια, όπως στην περίπτωση του Ιούδα, αλλά μια νέα ζωή, γεμάτη φως και ελπίδα, όπως στην περίπτωση του Αποστόλου Πέτρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου