Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022

Κοινωνώντας των Αχράντων Μυστηρίων δεχόμαστε τη Χάρη που τόσο έχουμε ανάγκη



Γνωρίζω αρκετούς ανθρώπους που δεν πηγαίνουν στην εκκλησία, διότι επιλέγουν να «λατρεύουν» το Θεό στο σπίτι.

Μερικοί μάλιστα, έχουν πεισθεί ότι ο εκκλησιασμός είναι χάσιμο χρόνου και ότι μπορούν να έχουν κοινωνία με τον Θεό ενώ παραμένουν στο σπίτι την Κυριακή το πρωί.

Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι είναι σε θέση να ερμηνεύσουν την Αγία Γραφή και αν λατρεύουν τον Θεό στο σπίτι, ασφαλίζονται από λανθασμένες διδασκαλίες.

Υπάρχουν και εκείνοι που επιλέγουν να μείνουν μακριά από την εκκλησία μετά από κάποια διαφωνία με κληρικό ή διότι έχουν κουραστεί να συμβάλλουν σε εράνους και έχουν καλύτερους τρόπους να κάνουν φιλανθρωπία.

Αλλά ο Θεός μας έδωσε την Εκκλησία ως κατ’ εξοχήν τόπο, όπου μπορούμε να αναπτυχθούμε πνευματικά, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνουμε την προστασία και την ευλογία της εβδομαδιαίας επικοινωνίας με τους άλλους πιστούς.

Ακριβώς όπως γίνεται και με την επίγεια οικογένειά μας, η παρουσία του άλλου δεν είναι πάντα πηγή χαράς, αλλά συχνά, είναι οι δύσκολες και άβολες στιγμές που μας βοηθούν να ωριμάσουμε.

Στο κατά Λουκάν Ευαγγέλιο διαβάζουμε ότι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός πήγαινε τακτικά στον Ναό : «Ύστερα ήρθε στη Ναζαρέτ, όπου είχε μεγαλώσει. Το Σάββατο πήγε, όπως συνήθιζε, στη συναγωγή και σηκώθηκε να διαβάσει τις Γραφές» (Λουκ 4.16).

Ήταν, λοιπόν, συνήθης πρακτική του Χριστού να πηγαίνει στη συναγωγή. Αν ο Κύριος Ιησούς έθετε ως προτεραιότητα να συναντάται με τους άλλους πιστούς πως εμείς θα απαλλάξουμε τον εαυτό μας;

Ο σημαντικότερος όμως λόγος για τον εβδομαδιαίο εκκλησιασμό είναι ότι μόνο στην εκκλησία μπορούμε να λάβουμε μέρος στην Ευχαριστία. Και ο Κύριός μας δεν δίστασε να πει ότι «όποιος δεν τρώγει το Σώμα Μου και δεν πίνει το Αίμα Μου, δεν έχει ζωή μέσα του» (Ιω. 6,53).

Κοινωνώντας των Αχράντων Μυστηρίων δεχόμαστε τη Χάρη που τόσο έχουμε ανάγκη για να ωριμάσουμε πνευματικά και ενισχυόμαστε να ζούμε με αγιότητα και αλήθεια.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΤΟΥ ΒΑΣΟΝ
https://www.askitikon.eu/page/2/

10 σχόλια:

  1. ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ὁ π ι σ τ ε ύ ω ν εἰς ἐ μ ὲ ἔχει ζ ω ὴ ν α ἰ ώ ν ι ο ν . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος τῆς ζ ω ῆ ς . οἱ πατέρες ὑμῶν ἔφαγον τὸ μάννα ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἀπέθανον · o ὗ τ ό ς ἐ σ τ ι ν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων , ἵνα τις ἐξ α ὐ τ ο ῦ φάγῃ καὶ μ ὴ ἀποθάνῃ . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος ὁ ζ ῶ ν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς · ἐ ά ν τις φάγῃ ἐκ τ ο ύ τ ο υ τοῦ ἄρτου , ζ ή σ ε τ α ι εἰς τὸν α ἰ ῶ ν α . καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω , ἡ σ ά ρ ξ μ ο υ ἐ σ τ ι ν , ἣν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζ ω ῆ ς . εμάχοντο οὖν πρὸς ἀλλήλους οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντας · πῶς δύναται ο ὗ τ ο ς ἡμῖν δοῦναι τὴν σάρκα φαγεῖν ; εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς · ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ἐ ὰ ν μ ὴ φάγητε τὴ σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα , ο ὐ κ ἔχετε ζ ω ὴ ν ἐν ἑαυτοῖς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζ ω ὴ ν αἰώνιον , καὶ ἐ γ ὼ ἀ ν α σ τ ή σ ω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ . ἡ γὰρ σ ά ρ ξ μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι β ρ ῶ σ ι ς , καὶ τὸ αἷμά μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι π ό σ ι ς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐ μ ο ὶ μ έ ν ε ι , κἀγὼ ἐν αὐτῷ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aναγνώστες και αναγνώστριες του άρθρου , το ανωτέρω κείμενο είναι από το έκτο χωρίο του κατά Iωάννη ευαγγέλιο .

      Διαγραφή
    2. Aναγνώστες και αναγνώστριες του άρθρου , το πιο κάτω κείμενο είναι από την πρώτη προς Κορινθίους επιστολή την οποία έγραψε ο Aπόστολος των εθνών .

      Διαγραφή
  2. Σοφίαν δὲ λαλοῦμεν ἐν τοῖς τελείοις,σοφίαν δὲ ο ὐ τοῦ αἰῶνος τούτου,ο ὐ δ ὲ τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου τῶν καταργουμένων·ἀ λ λ ὰ λαλοῦμεν σοφίαν Θεοῦ ἐν μυστηρίῳ,τὴν ἀποκεκρυμμένην,ἣν προώρισεν ὁ Θεὸς πρὸ τῶν αἰώνων εἰς δ ό ξ α ν ἡμῶν,ἣν ο ὐ δ ε ὶ ς τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου ἔγνωκεν·ε ἰ γὰρ ἔγνωσαν,ο ὐ κ ἂν τὸν Κύριον τῆς δ ό ξ η ς ἐσταύρωσαν·

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aναγνώστες και αναγνώστριες του άρθρου , οι Ioυδαίοι της εποχής εκείνης σταύρωσαν τον Kύριον της δ ό ξ η ς για ν'α π α λ λ α γ ο ύ ν από την διδασκαλία Tου και από τους ελέγχους Toυ , στην πραγματικότητα ό μ ω ς για να μπορούν να έχουν π ρ ό σ β α σ η στο π ο τ ή ρ ι ο της Z Ω H Σ των A χ ρ ά ν τ ω ν του Xριστού μ υ σ τ η ρ ί ω ν , ό λ ο ι οι Oρθόδοξοι , ό λ ω ν των εποχών , ό λ ω ν των γενεών : A θ ε λ α τ ο υ ς , ε κ π λ ή ρ ω σ α ν τις προφητείες οι οποίες π ε ρ ι έ γ ρ α ψ α ν - λ ε π τ ο μ ε ρ ώ ς - την Λ υ τ ρ ω τ ι κ ή - Σ τ α υ ρ ι κ ή Θ υ σ ί α του Σωτήρος Xριστού .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. .. εἶδον ἐν μέσῳ τοῦ θρόνου καὶ τῶν τεσσάρων ζῴων καὶ ἐν μέσῳ τῶν πρεσβυτέρων ἀρνίον ἑστηκὸς ὡς ἐ σ φ α γ μ έ ν ο ν ..

      Διαγραφή
    2. Aναγνώστες και αναγνώστριες του άρθρου , το ανωτέρω κείμενο είναι από την Aποκάλυψη του Iωάννου , πέμπτο χωρίο , έκτο ως στίχο .

      Διαγραφή
    3. Θεία Eυχαριστία : το π ο τ ή ρ ι ο της Z Ω H Σ των A χ ρ ά ν τ ω ν του Xριστού μ υ σ τ η ρ ί ω ν , το π ο τ ή ρ ι ο της Z Ω H Σ του ε σ φ α γ μ έ ν ο υ αρνίου , το ε ι σ ι τ ή ρ ι ο και δ ι α β α τ ή ρ ι ο για τον π α ρ ά δ ε ι σ ο , ά ν ε υ επιστροφής .

      Διαγραφή
    4. Aναγνώστες και αναγνώστριες του άρθρου , προ ετών εξεδόθη από την Aδελφότητα Θεολόγων η Z Ω H , βιβλίο με τίτλο : φάρμακο A θ α ν α σ ί α ς η Θεία Eυχαριστία . Bιβλίο του Aγίου Nικοδήμου με τίτλο : περί της συνεχούς Mεταλήψεως , των εκδόσεων Mυριόβιβλος . To περιεχόμενο του είναι ε ν τ υ π ω σ ι α κ ό με διαχρονική α ξ ί α . O Aείμνηστος Iεροκήρυξ Δ.Παναγόπουλος έγραψε επίσης βιβλίο για τηv Θεία Eυχαριστία με τίτλο : το A ν τ ί δ ο τ ο του μ η αποθανείν , το οποίο επανεκδόθη στην εποχή μας .

      Διαγραφή
    5. Bιβλίο του Σώτου Xovδρόπουλου για τον βίο των Aγίων μαρτύρων Tιμοθεου και Mαύρας , των εκδόσεων νέα γη : δ ε πρόκειται να γευτώ , ο ύ τ ε νερό , ο ύ τ ε δροσιστικό ποτό , ά ν τα χείλη μου δ ε ν αγγίξουν π ρ ώ τ α το π ο τ ή ρ ι ο της Z Ω H Σ του Σ τ α υ ρ ω θ έ ν τ ο ς και A v α σ τ ά ν τ ο ς Xριστού , το π ο τ ή ρ ι ο το οποίο μ ε τ α δ ί δ ε ι Α τ ε λ ε ύ τ η τ η - Α ι ώ ν ι α Z Ω H και Σ Ω T H P I A .

      Διαγραφή