Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Παραλυσία και αμαρτία


Αμαρτία σημαίνει αστοχία. Σημαίνει ότι κάποιος παρεκκλίνει από την πορεία του. Σημαίνει ακτροχιασμό. Σημαίνει παραλυσία της ψυχής πρώτα, η οποία συνεπάγεται πολλές φορές ασθένεις και στο σώμα. «Ἀσθενεῖ τό σῶμα, ἀσθενεῖ μου καί ἡ ψυχή» ψάλλει η Εκκλησία μας. Αυτό ήθελε να τονίσει ο Χριστός όταν είπε στον παραλυτικό «τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου». Αυτό το είπε στον παραλυτικό με την εξουσία του ως Θεού, θέλοντας να τονίσει και τη στενή σχέση αμαρτίας και ασθένειας. Μόνον ο Θεός μπορεί να συγχωρεί τις αμαρτίες και όταν και ο ιερέας συγχωρεί τον αμαρτωλό στη διάρκεια του μυστηρίου της εξομολόγησης το κάνει εν ονόματι του Κυρίου, διότι την ιερωσύνη εκείνου φέρει επάνω του και εντός του.
Το δίπολο αμαρτίας – πτώσης και ανόρθωσης εκφράζουν και οι γονυκλισίες. Το γονάτισμα εκφράζει την πτώση του ανθρώπου και η ανόρθωση εκφράζει την αποκατάστασή του εν Χριστώ μέσα από τη μετάνοια, όπως μάς εξηγούν τόσο ο μάρτυρας Ιουστίνος, όσο και ο Μέγας Βασίλειος.
Η σχέση αμαρτίας και ασθένειας φαίνεται πολύ καλά και στις περιπτώσεις των ψυχικών ασθενειών, όπου λόγω της άσχημης ζωής του ο άνθρωπος γεμίζει λογισμούς, οι οποίοι χρονίζουν, γίνονται μόνιμο καθεστώς στην ψυχή του, χάνει την ηρεμία του και κατόπιν το σώμα αμαρτάνει. Στη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων μια ειλικρινής εξομολόγηση με μετάνοια διορθώνει εντελώς την κατάσταση αυτού του ανθρώπου. Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι θεραπεύονται και διακόπτουν την επαφή τους με τους ειδικούς και τη φαρμακοθεραπεία. Το δε Σώμα και Αίμα του Κυρίου αποκαθιστά τον άνθρωπο καθαρίζοντάς τον από κάθε είδους ρύπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου