Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Πως και γιατί οι Τζιχαντιστές του ISIS, απειλούν και στοχεύουν ανοιχτά πλέον, την Ευρώπη


του π.Δημητρίου Θεοφίλου
Η εφημερίδα Independent επιχειρώντας να εξηγήσει γιατί το ISIS (Islamic State of Iraq and the Levant) μισεί τους Δυτικούς, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Όπως με τους γερμανούς ναζί, έτσι και στην περίπτωση των Τζιχαντιστών του ISIS είναι παντελώς αδύνατο να προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τη λογική που κρύβεται πίσω από τα εξτρεμιστικά τους πιστεύω».
 Σήμερα στην ευρύτερη μεσανατολική περιοχή της Συρία και του Ιράκ, παράλληλα με την τεχνολογική επανάσταση της μετανεωτερικότητας, του 21ου αιώνα, υπάρχει λιγότερο ή περισσότερο καμουφλαρισμένη, η προνεωτερικότητα του 7ου αι . Αν προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τα αίτια της δημιουργίας του ISIS και των Τζιχαντιστών (μαχητών ιερού πολέμου). Η γενεσιουργό αιτία, του ISIS μπορεί μας κάνει να χάσουμε το πραγματικό νόημα, το οποίο είναι, ότι η εξτρεμιστική αυτή ισλαμική οργάνωση εκπροσωπεί όλη την υποχθόνια βαρβαρότητα και τον πρωτογονισμό, που πολλές φορές βγαίνουν ανεπεξέργαστα, στην επιφάνεια ως κοινωνική συμπεριφορά, από τα απύθμενα και σκοτεινά βάθη του ανθρώπινου ασυνείδητου.
 Η εφημερίδα Guardian αναφέρει πως: Η πολιτική και θρησκευτική έννοια του χαλιφάτου ως γεωγραφικός και θρησκειολογικός πλέον προσδιορισμός επανακάμπτει, στο διεθνές προσκήνιο με όρους απειλής, βίας και εκδίκησης προς κάθε τι δυτικό. Το χαλιφάτο («διαδοχή» στα αραβικά) είναι ένας θεσμός που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά τον 7ο αιώνα μετά το θάνατο του προφήτη Μωάμεθ. Τώρα αναβίωσε από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ και του Λεβάντε, μια πολιτικο-θρησκευτική οντότητα επανασύστασης του ισλαμικού χαλιφάτου, στην ευρύτερη περιοχή της μεσογειακής λεκάνης1και όχι μόνο. 
Ο Raymond Ibrahim  ένας σύγχρονος λόγιος, συγγραφέας και ακτιβιστής, σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, αναφέρει ότι:  σήμερα, παρατηρούμε πως οι Χριστιανοί διώκονται, από το ένα άκρο του ισλαμικού κόσμου έως το άλλο, επίσης βλέπουμε μια επανάληψη διώξεων όπως εκείνες που βίωσαν οι χριστιανοί πριν από αρκετούς αιώνες, σε αυτούς τους διωγμούς συμπεριλαμβάνεται η εχθρική κατά της εκκλησίας στάση του φονταμενταλιστικού – πολιτικού Ισλάμ, η εχθρότητα για το σταυρό και τα υπόλοιπα χριστιανικά σύμβολα όπως οι εικόνες, οι ευρύτεροι περιορισμοί στη χριστιανική λατρεία και την ελευθερία… Όσον αφορά την ακαδημαϊκή κοινότητα και τα μέσα ενημέρωσης, παραμένουν ψυχρά αδιάφοροι γι τον συντελούμενο διωγμό των Χριστιανών, για μια πληθώρα λόγων, αν μη τι άλλο, επειδή τείνουν να διατηρούν ιδεολογικά, μια αντιχριστιανική στάση, αλλά κυρίως επειδή η όλη εξέλιξη των γεγονότων, έρχεται πλέον σε πλήρη αντίθεση με ολόκληρη την φαντασιακή τους αφήγηση, πως οι μουσουλμάνοι είναι οι παρεξηγημένοι «διαφορετικοί» οι οποίοι καταπιέζονται δήθεν από τη Δύση2.
 Γεγονός αδιαμφισβήτητο παραμένει, το ρεύμα αθρόας προσέλευσης στο πλευρό των Τζιχαντιστών, νέων από την δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ, δεύτερης ή τρίτης γενιάς, αραβικής και μουσουλμανικής καταγωγής, που έχουν σπουδάσει στη δύση, αλλά ποτέ δεν αφομοιώθηκαν από αυτήν και οι οποίοι, με περισσό μένος, μίσος και εκδικητικότητα, πολεμούν κάθε τι που στοχοθετούν ως δυτικό. Η αυξανόμενη δράση των Τζιχαντιστών, του ISIS, δημιουργεί μια όλο και πιο μεγάλη αγωνιώδη ανησυχία στις δυτικές κοινωνίες, αφού γνωρίζουν καλά, πως έσπειραν ανέμους και πλησιάζει πλέον η στιγμή που θα θερίσουν θύελλες. 
 Σε πολιτικό επίπεδο αναδεικνύεται μια σύγχυση αντιμετώπισης, του φαινομένου που οδηγεί σε αδυναμία ενιαίου μετώπου αντίδρασης, οι ΗΠΑ έχουν επιλέξει, να επιχειρούν ατομικά και αποσπασματικά με επιλεγμένους βομβαρδισμούς σε στρατηγικούς στόχους των Τζιχαντιστών, ενώ οι ευρωπαίοι παρατηρούν άβουλοι τις εξελίξεις.
 Δεν θα πρέπει όμως να υποτιμηθεί σε καμιά περίπτωση, η κυρίαρχη θρησκευτική διάσταση του όλου ζητήματος, δίχως την οποία δεν είναι δυνατή η κατανόηση του όλου κλίματος που σιγά – σιγά διαμορφώνεται, ως ψηφίδες ενός διευρυμένου τρομακτικού ψηφιδωτού απειλής και θανάτου, δομών και αξιών με τις οποίες πορεύτηκαν οι δυτικές κοινωνίες από το 1789 και εντεύθεν. Το θρησκευτικό υπόβαθρο της παρούσας ανθρωπιστικής κρίσης στον ευρύτερο γεωπολιτικό χώρο της μέσης ανατολής, έχει να κάνει με την κατάρρευση των επίπλαστων αποικιοκρατικών εθνικών συνόρων των χωρών της περιοχής, με σαφή ενεργειακή και γεωπολιτική διάσταση, οι οποίες εξυπηρετούν τα επιδιώξεις όσων θα ήθελαν να ελέγχουν τις εξελίξεις στη περιοχή.
 Ένα αβίαστο ερώτημα που ανακύπτει είναι, μήπως ήδη βρισκόμαστε μπροστά σε μια συνολική σύγκρουση πολιτισμών; Ο Ηuntington Samuel επισημαίνει πως: ο Ισπανικός εμφύλιος πόλεμος ήταν ένα πρελούδιο στον 
παγκόσμιο πόλεμο. Ο πόλεμος στην Βοσνία είναι ακόμα ένα αιματηρό επεισόδιο στην αναπτυσσόμενη σύγκρουση των πολιτισμών. Κατ’ αναλογία, μήπως ο πόλεμος στην Βοσνία αποτελεί και αυτός πρελούδιο στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο3. (Όπου Βοσνία βάλτε το ISIS των Τζιχαντιστών).
 Χαρακτηριστική περίπτωση του όλου κλίματος που έχει διαμορφωθεί, είναι και η στάση μιας 22χρονης Βρετανίδας από το Λονδίνο, η οποία ασπάστηκε το Ισλάμ και τη Τζιχάντ και «ευελπιστεί» να γίνει η πρώτη γυναίκα, που θα αποκεφαλίσει βρετανό ή αμερικανό πολίτη. Χαρακτηριστικά έγραψε, στο λογαριασμό που διατηρεί στο Twitter: Allahu Akbar. UK must b shaking up haha. I wna b da 1st UK woman 2 kill a UK or US terorrist! (ο Αλλάχ είναι μεγάλος. Η Βρετανία πρέπει να τρέμει. Θέλω να γίνω η πρώτη βρετανίδα που θα σκοτώσει βρετανό ή αμερικανό τρομοκράτη!)4, με τέτοια και παρόμοια φαινόμενα, γίνεται όλο και περισσότερο αντιληπτό, το πόσο βαθιά διείσδυση έχει πολιτισμικά και ψυχολογικά το εξτρεμιστικό Ισλάμ στις δυτικές κοινωνίες, οι οποίες έχουν μηδενίσει τα αξιακά τους συστήματα και ζουν με υποκατάστατα και εικονικότητα ύπαρξης.
 Τα λεγόμενα χριστιανικά κράτη της δύσης, έχουν απολέσει πριν από πολύ καιρό την χριστιανική τους ιδιοπροσωπία, αφού είναι υπεύθυνα για δύο παγκόσμιους πολέμους, για υποκίνηση πολέμων σε μη ευρωπαϊκό έδαφος, για παράνομη διακίνηση πυρηνικών και ταφή πυρηνικών αποβλήτων, για διακίνηση όπλων και ναρκωτικών για trafficking γυναικών και σωματεμπορία, για πρόκληση ανθρωπιστικών κρίσεων σε Αφρική και Ασία, για στρατιωτικές και πολιτικές επεμβάσεις νέο-αποικιακού χαρακτήρα στο τρίτο κόσμο και σωρεία άλλων παραβάσεων της ανθρώπινης ζωής, αξιοπρέπειας και ελευθερίας.
 Οι εξελίξεις στην γηραιά ήπειρο επιταχύνονται, με ισχυρούς καταλύτες τις δυνάμεις εκείνες, που γεννήθηκαν και ανδρώθηκαν, σε τόπους λεηλατημένους, από λαούς αδικημένους. Με κυρίαρχο εκεί, το ακραίο πολιτικό Ισλάμ, το οποίο επιχειρήθηκε να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο, επικυριαρχίας από τους δυτικούς «σταυροφόρους», αφού αυτοί τους εκπαίδευσαν, τους εξόπλισαν και τους γαλούχησαν στο μίσος και τον αλληλοσπαραγμό, αλλά τώρα πλέον ήρθε η ώρα ο «Frankenstein», να στραφεί κατά του ίδιου, του δημιουργού του.
 Πολλοί νέοι της δύσης αηδιασμένοι από τον άδειο κόσμο τους ο οποίος δεν διαθέτει πια υπαρξιακό νόημα και σκοπό, απ’ την θρησκευτική υποκρισία, απ’ την ανυπαρξία ανθρωπισμού και απ’ τον πολιτικό αμοραλισμό, στρέφονται στο φονταμενταλισμό, που τους εξασφαλίζει μια παροδική άνοδο της αδρεναλίνης, και αποτελεί ένα επιφανειακό υποκατάστατο νοήματος. Οι κοινωνίες της δύσης έδωσαν προτεραιότητα, στο κέρδος, στη καλοπέραση, στον αμοραλισμό, στον ατομικισμό, την εξαπάτηση και την ύβρη, οπότε η νέμεση καιροφυλακτεί να βρει την ευκαιρία, για να αποδώσει ότι αναλογεί στο καθένα, δίχως συναισθηματισμούς και έλεος.
 Η Ευρώπη αποτελεί δηλωμένο στόχο των Ισλαμιστών, θέλουν να την τιμωρήσουν και να την εκδικηθούν, για τα όσα πιστεύουν πως έχουν υποστεί απ’ αυτήν και του κάθε λογής και εποχής «σταυροφόρους» της. Τα ευρωπαϊκά κράτη πρέπει να αντιληφθούν, έστω και στο παρά πέντε, πως η κατάσταση αρχίζει να γίνεται ανεξέλεγκτη, με απρόβλεπτες μελλοντικές συνέπειες, τόσο για τα ίδια, όσο και για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
 ___________________________________________
1.Πρβλ. http://www.theguardian.com/world/2014/jun/30/isis-caliphate-revival
2.Πρβλ. http://www.jihadwatch.org/2014/08/raymond-ibrahim-the-wests-prostration-to-islam
3.Πρβλ. Ηuntington Samuel κ.α, Η σύγκρουση Ανατολής καί Δύσης καί η πρόκληση Χάντιγκτον, (ελληνική μετάφραση του παραπάνω κειμένου και ενθουσιώδης υποδοχή από τους: Χρήστο Γιανναρά, Κώστα Ζουράρι, Γιώργο Καραμπελιά κ.α), Εναλλακτικές Εκδόσεις, Αθήνα 2001, σελ 122.
4.Πρβλ. http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=322220&catid=7
http://www.amen.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου