Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Η γνώση του Ιησού μέσα στο φως της Αναστάσεως


Το Ευαγγέλιο που διαβάζεται στη θεία Λειτουργία της εορτής της Αναστάσεως δεν είναι αναστάσιμο. Δεν αναφέρεται καθόλου στα γεγονότα τα σχετικά με την ανάσταση του Κυρίου μας. Προέρχεται από το πρώτο κεφάλαιο του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου και ομιλεί για τη θεϊκή φύση του μονογενούς Υιού και Λόγου του Θεού. Αλλά και σε όλη τη χαρμόσυνη περίοδο από την Ανάσταση μέχρι την Πεντηκοστή, στις εκκλησίες αναγινώσκονται περικοπές από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο. Αυτό συμβαίνει, επειδή το Ευαγγέλιο αυτό είναι το θεολογικότερο από τα τέσσερα. Τα κείμενά του, τα οποία επικεντρώνονται κυρίως σε βαθιά θεολογικούς λόγους του Κυρίου, διαφέρουν κατά πολύ από τα κείμενα των τριών προηγουμένων Ευαγγελίων. Όταν κάποιος μετά την ανάγνωση των τριών πρώτων Ευαγγελίων αρχίζει να διαβάζει τοΕυαγγέλιο αυτό, αισθάνεται έντονα ότι εισέρχεται σε κάτι το καινούργιο, σε έναν χώρο που είναι πολύ έκδηλη η παρουσία του θείου και των θείων και υπερφυσικών διδασκαλιών του Κυρίου Ιησού.
Γι᾽ αυτόν ακριβώς τον λόγο του Ευαγγέλιο του Ιωάννου ταιριάζει στην Πασχαλινή περίοδο, κατά την οποία, όπως θαυμάσια λέει ο αναστάσιμος κανόνας, όλα είναι βουτηγμένα μέσα στο φως, και εμείς μέσα στο φως της αναστάσεως εορτάζουμε την αρχή μιας νέας ζωής, που χαρακτηρίζεται από την αιώνια ευφροσύνη και τη νέκρωση του θανάτου. Βρισκόμενοι λοιπόν μέσα στην άφθονη χάρη και το φως της αναστάσεως, έχουμε δυναμωμένα τα αισθητήρια της ψυχής μας, ώστε να δούμε και να κατανοήσουμε τον Κύριό μας Ιησού πλημμυρισμένο από το φως της θεϊκής του δόξας και να εμβαθύνουμε στα υψηλά διδάγματα της Εκκλησίας, τα οποία εκθέτει με θαυμαστό τρόπο ο ευαγγελιστής Ιωάννης στο Ευαγγέλιό του.

(Από τη ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ 2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου