Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

«Χριστῷ συνεσταύρωμαι»


Νεκρός ως προς τον Νόμο, αλλά και νεκρός ως προς τον κόσμο, ο απόστολος Παύλος έρχεται να μάς αποδείξει πως δεν φορά τον Σταυρό ως κόσμημα επάνω στο στήθος, αλλά τον φέρει ως φρόνημα μέσα στο στήθος, στην καρδιά του. Συσταυρώνεται με τον Χριστό, για να νεκρωθεί ως προς τον κόσμο. Νεκρός για τα πάθη, νεκρός για την αμαρτία, νεκρός για τις κοσμικές επιδιώξεις, νεκρός για τις εγκοσμιοκρατικές προοπτικές, νεκρός για όσα εγκλωβίζουν στα στενά όρια της ζωής αυτής, της γης αυτής, της κενής απάτης που μάς υποχρεώνουν να ζούμε.
Ζωντανός όμως. Ουσιαστικά ζωντανός, Με μηνύματα ζωής. Με βιώματα ζωής. Με την αιωνιότητα της ζωής. Γιατί ζώντας εν πίστει, ήδη ζει από τη γη αυτή την εμπειρία της ατελεύτητης ζωής της Βασιλείας των ουρανών. Ζει την ελευθερία του άλλου κόσμου, την απαρχή της άλλης αιωνίου βιοτής, το απερίγραπτο και απεριόριστο της αγάπης του Θεού.
Αν την προηγούμενη Κυριακή η Εκκλησία μας μάς προσκάλεσε να ανεβούμε κι εμείς στον Σταυρό του Χριστού, ώστε συσταυρούμενοι να συναναστηθούμε, σήμερα μάς δείχνει τις υπέροχες και ευλογημένες συνέπειες της αποδοχής της προσκλήσεως αυτής. Δεν μάς δεσμεύουν νομικές διατάξεις, ούτε υποχρεωτικά τυπικά ή ασφυκτικοί κανόνες προσαρμοσμένης συμπεριφοράς. Μάς δεσμεύει μόνον η αγάπη του Θεού, η ανταπόκρισή μας στην αγάπη αυτή και ο αγώνας μας να μη χάσουμε αυτή την προοπτική από τη ζωή μας.
«’Εν πίστει ζῶ», θα δηλώσει ο απόστολος Παύλος, ομολογώντας τη μεταμορφωμένη, την πρωτόγνωρη ζωή που βιώνει στην κοινωνία της πίστεως, την οποία και δεν μπορεί να χορτάσει. Μπορεί εξωτερικά να υπήρχε η ομοιότητα της βιολογικής συνυπάρξεως με τους λοιπούς ανθρώπους της εποχής του, ο Παύλος όμως, δεν ζούσε κατά τη σάρκα. Ζούσε κατά την αρχή εκείνη που υπέτασσε τη σάρκα του και τη χαλιναγωγούσε, την αρχή της πίστεως. Και η πίστη αυτή κατεύθυνε και προσήλωνε το νου, την καρδιά, τον όλο Παύλο στη θεωρία, στη βίωση των θαυμασίων της αγάπης του Χριστού που προπορεύθηκε στον Σταυρό για να ανοίξει δρόμο για τον Παύλο, χαρίζοντάς του τη σωτηρία, τον αγιασμό, τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος.
Αυτά όλα δεν είναι λόγια. Είναι το αποτυπωμένο, εμπειρικό και ζωντανό βίωμα της Εκκλησίας μας ου το κοινωνεί σε όποιον άνθρωπο ακολουθεί τον Χριστό στον Σταυρό. Κι ο Παύλος αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη των αψευδών επαγγελιών του Χριστού μας και συνάμα τη διαχρονική πρόσκληση στον ίδιο τρόπο ζωής.
(Από τη Φωνή Κυρίου 38-2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου