Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Αγιογραφικό ανάγνωσμα



Τῌ ΤΕΤΑΡΤῌ ΤΗΣ Γ΄ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ
Ἐκ τοῦ κατὰ Ἰωάννην
στ΄ 35 - 39
Εἶπεν ὁ Κύριος πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ Ἰουδαίους· Ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς· ὁ ἐρχόμενος πρός με οὐ μὴ πεινάσῃ, καὶ ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ διψήσει πώποτε. 36 ἀλλ' εἶπον ὑμῖν ὅτι καὶ ἑωράκατέ με καὶ οὐ πιστεύετε. 37 Πᾶν ὃ δίδωσί μοι ὁ πατὴρ, πρὸς ἐμὲ ἥξει, καὶ τὸν ἐρχόμενον πρὸς με οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω· 38 ὅτι καταβέβηκα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ οὐχ ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τὸ ἐμὸν, ἀλλὰ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με. 39 τοῦτο δέ ἐστι τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με πατρός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκέ μοι μὴ ἀπολέσω ἐξ αὐτοῦ, ἀλλὰ ἀναστήσω αὐτὸ ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ. 40 τοῦτο δὲ ἐστι τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με, ἵνα πᾶς ὁ θεωρῶν τὸν υἱὸν καὶ πιστεύων εἰς αὐτὸν ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἀναστήσω αὐτὸν ἐγὼ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ (κ. Παναγιώτη Τρεμπέλα)
35 Ἀλλά ὁ Ἰησοῦς τούς εἶπε: Ἐγώ εἶμαι ὁ ἄρτος πού μεταδίδω ζωή πραγματική. Τή μεταδίδω μέ τή μετάληψη τοῦ σώματος καί τοῦ αἵματός μου, ἀλλά καί μέ τή διδασκαλία μου καί τή χάρη τοῦ Πνεύματός μου. Ὅποιος ἔρχεται σέ μένα μέ μετάνοια καί πίστη δέν θά πεινάσει πνευματικά· κι ὅποιος πιστεύει σέ μένα δέν θά διψάσει πνευματικά ποτέ. Θά ἀποκτήσει νέες πνευματικές δυνάμεις, καί θά βρεῖ τήν ἀνάπαυση καί τήν ἱκανοποίηση τῆς καρδιᾶς καί τῆς ψυχῆς του.
36 Ἀλλά σᾶς εἶπα ὅτι, ἄν καί μέ ἔχετε δεῖ ποιός εἶμαι καί ποιός ἀποδεικνύομαι μέ τά θαύματά μου, ὅμως ἐσεῖς δέν πιστεύετε ὅτι εἶμαι ὁ Μεσσίας.
37 Ἀλλ’ ἐάν ἐσεῖς δέν πιστεύετε σέ μένα, ὑπάρχουν ἄλλοι πού θά πιστέψουν. Κάθε ἄνθρωπος, κάθε λογικό πλάσμα πού μοῦ δίνει ὁ Πατέρας μου γιά νά γίνει δικό μου καί νά σωθεῖ ἀπό μένα, θά πιστέψει καί θά ἔλθει ὁπωσδήποτε σέ μένα. Κι αὐτόν πού ἔρχεται κοντά μου δέν θά τόν πετάξω ἔξω μέ περιφρόνηση, ἀλλά θά τόν δεχθῶ μέ μεγάλη στοργή.
38 Θά τόν δεχθῶ, διότι ἔχω κατεβεῖ ἀπό τόν οὐρανό καί εἶμαι ἤδη στή γῆ ὡς ἄνθρωπος ὄχι γιά νά κάνω τό θέλημα τό δικό μου, ἀλλά τό θέλημα ἐκείνου πού μέ ἔστειλε ἐδῶ.
39 Καί τό θέλημα τοῦ Πατρός, πού μέ ἔστειλε στόν κόσμο, εἶναι αὐτό ἀκριβῶς: νά μή χάσω οὔτε ἐλάχιστους ἀπ’ ὅσους μοῦ ἔχει δώσει, ἀλλά νά τούς ἀναστήσω ὅλους ἔνδοξα τήν τελευταία ἡμέρα τοῦ κόσμου αὐτοῦ, τότε που θά γίνει ἡ δευτέρα μου παρουσία καί ἡ παγκόσμια Κρίση.

 (Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ - ΜΕ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ - ΕΚΔΟΣΙΣ «ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ¨Ο ΣΩΤΗΡ¨»)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου