Γέροντα, ο Απόστολος Παύλος γράφει:
Ο εσθίων και πίνων αναξίως κρίμα εαυτό εσθίει και πίνει.
Πότε κοινωνάει κανείς αναξίως;
Βασικά πρέπει να προσερχόμαστε στην θεία Κοινωνία
Έχοντας συναίσθηση της αναξιότητας μας.
Ο Χριστός ζητά από μας την συντριβή και την ταπείνωση.
Όταν υπάρχει κάτι που ενοχλεί την συνείδηση μας
Πρέπει να το τακτοποιούμε.
Αν π.χ. μαλώσαμε με κάποιον, πρέπει να συμφιλιωθούμε μαζί του
Και ύστερα να κοινωνήσουμε.
Γέροντα, μερικοί, ενώ έχουν ευλογία
Από τον πνευματικό να κοινωνήσουν, διστάζουν.
Δεν θα ρυθμίσει κανείς μόνος του, αν θα κοινωνήσει ή όχι.
Αν μόνος του αποφασίζει να κοινωνήσει ή να μην κοινωνήσει
Θα το εκμεταλλευτεί ο διάβολος και θα του ανοίξει δουλειά.
Πολλές φορές νομίζουμε ότι είμαστε άξιοι, ενώ δεν είμαστε, ή
Άλλοτε σύμφωνα με τον νόμο πράγματι δεν είμαστε άξιοι
Αλλά σύμφωνα με το πνεύμα των Αγίων Πατέρων χρειάζεται
Η θεία μετάγγιση για νοσηλεία και η θεία παρηγοριά
Γιατί από την πολλή συντριβή της μετανοίας μπορεί να έρθει από τα δεξιά
Ο εχθρός και να μας ρίξει σε απόγνωση.
Δηλαδή, Γέροντα, κάθε πότε πρέπει να κοινωνεί κανείς;
Το κάθε πότε πρέπει να κοινωνεί κανείς
Και το πόσο πρέπει να νηστεύει πριν από την θεία Κοινωνία
Δεν μπαίνουν σε καλούπι.
Ο πνευματικός θα καθορίζει με διάκριση κάθε πότε θα κοινωνεί
Και πόσο θα νηστεύει, ανάλογα με την αντοχή που έχει.
Παράλληλα θα τον οδηγεί και στην πνευματική νηστεία
Την αποχή από τα πάθη
Ρυθμίζοντας την και αυτήν ανάλογα με την πνευματική του ευαισθησία
Ανάλογα δηλαδή με το πόσο συναισθάνεται το σφάλμα του
Και έχοντας ύπ’ όψιν του το κακό που μπορεί να κάνει ο εχθρός
Πολεμώντας μια ευαίσθητη ψυχή, για να την φέρει σε απόγνωση.
Σε πτώσεις λ.χ. σαρκικές, για τις οποίες δίνεται κανόνας σαράντα ημερών αποχής
Από την θεία Κοινωνία, μπορεί ο διάβολος να ρίξει πάλι την ψυχή
Στις τριάντα πέντε ημέρες και, αν δοθεί νέος κανόνας σαράντα ημερών
Ο διάβολος θα πάρει φαλάγγι την ψυχή, οπότε ζαλίζεται και απελπίζεται.
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις μπορεί ο πνευματικός, μετά τον πρώτο κανόνα, να πει:
Κοίταξε, πρόσεξε μια εβδομάδα και να κοινωνήσεις
Και ύστερα να κοινωνεί συνέχεια σε κάθε θεία Λειτουργία
Για να μπορέσει να πάρει επάνω της η ψυχή και να πάει ο διάβολος πέρα.
Ένας πάλι που ζει πνευματική και προσεκτική ζωή
Θα προσέρχεται στο μυστήριο, όποτε αισθάνεται την θεία Κοινωνία ως ανάγκη
Και όχι από συνήθεια
Αλλά και αυτό θα γίνεται με την ευλογία του πνευματικού του.
http://lllazaros.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου