Τα Θεοφάνεια είναι η φανέρωση του ιδίου του Θεού. Και ο Ιωάννης ο Βαπτιστής μαρτυρεί αυτήν την αποκάλυψη λέγοντας: Είδα το Πνεύμα να κατεβαίνει σαν περιστέρι από τον ουρανό και να μένει επάνω Του. Εγώ δεν τον ήξερα, αλλά εκείνος, που με έστειλε να βαπτίζω με νερό, εκείνος μου είπε, «σε Όποιον δεις να κατεβαίνει το Πνεύμα και να μένει επάνω του, αυτός είναι που βαπτίζει με Πνεύμα Άγιο». Και εγώ είδα, θα πει, και μαρτύρησα, ότι αυτός είναι ο Υιός του Θεού. «Καγώ εώρακα και μεμαρτύρηκα ότι ούτός εστιν ο υιός του Θεού.» (Ιωάν. 1, 34).
Η εμφάνιση αυτή δεν είναι ανακάλυψη, αλλά αποκάλυψη. Γι’ αυτό ονομάζεται η εορτή και Επιφάνεια, γιατί σ’ αυτήν φανερώνεται στον κόσμο ο Μεσσίας, ο Υιός και Λόγος, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, που αποκαλύπτεται από τον Θεό Πατέρα και μαρτυρείται από το Άγιο Πνεύμα.
Την στιγμή αυτή της Βαπτίσεως του Χριστού εμφανίζεται η Αγία Τριάδα και επιβεβαιώνεται η μαρτυρία του Προδρόμου, ότι ο Χριστός είναι ο «εις της Τριάδος». «Ούτός εστιν ο υιός του Θεού». Ο Υιός και Λόγος του Θεού, που έγινε άνθρωπος για την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους από την αμαρτία, τον διάβολο και τον θάνατο. Ο Χριστός βαπτίζεται, για να καθαρίσει τον άνθρωπο, που ήταν γεμάτος από τους ρύπους της φθοράς. Την ώρα της Βαπτίσεως του Χριστού κατεβαίνει το Άγιο Πνεύμα από τον ουρανό, για να ανυψωθεί ο άνθρωπος στους ουρανούς. Ο Χριστός βαπτίζεται στον Ιορδάνη, για να ανυψωθεί ο άνθρωπος που είχε πέσει και να ντροπιαστεί ο διάβολος που τον έριξε, τονίζει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου